Bioshock

2QO13

  • (1 ks) Skladem
117 Kč
Kategorie: PC
 

BioShock je akční střílečka z pohledu první osoby (FPS), která byla vyvinuta firmou Irrational Games a vydána v roce 2007. Hra je známá pro svůj originální příběh, atmosferické prostředí, komplexní herní mechaniky a silnou narativní stránku, která ji odlišuje od ostatních her v žánru. BioShock se odehrává v podvodním městě Rapture, což je dystopická utopie, která se dostala na pokraj zkázy.

Příběh a děj:

BioShock se odehrává v roce 1960, kdy hlavní hrdina, Jack, přežije katastrofu a ocitne se v moři poblíž tajemného podvodního města Rapture. Rapture byla původně vybudována jako město svobody, kde by byly odstraněny všechny formy politických a sociálních kontrol. Byla vytvořena Andrewem Ryanem, podnikatelem a ideologem, který věřil v absolutní svobodu jednotlivce a žádné státní regulace.

Avšak město je nyní zdevastováno, jeho původní utopická vize se zhroutila a místo toho je město plné genetických modifikací, mutantů, děsivých společenství a krvavých konfliktů. Jack se dostává do konfliktu s několika mocnými postavami, včetně Andrew Ryana a jeho rivalů, kteří se snaží kontrolovat Rapture a jeho zdroje. Jak Jack prozkoumává město, odhaluje tajemství jeho pádu a potkává různé postavy, které ho vedou nebo zrazují v jeho cestě.

Hlavní motivací Jacka je zjistit, co se stalo s jeho rodinou, co je za mysteriózními záznamy, které obdrží, a jak přežít ve světě, který ztratil svůj původní smysl.

Hlavní vlastnosti a herní mechanika:

  1. Unikátní prostředí Rapture:

    • Rapture je jedním z nejvíce atmosférických herních světů. Hráč se pohybuje ve městě, které je plné art-deco stylu, fascinujících technologických vymožeností a temných, zdevastovaných oblastí. Celé město je zcela izolováno od zbytku světa a má svou vlastní filozofii a společenský řád.
    • Město je rozdělěno do různých zón, každá se svými charakteristickými vizuálními a zvukovými prvky, od luxusních oblastí po zchátralé ulice, které poskytují důkazy o pádu utopie.
  2. Genetické vylepšení (Plasmidy a Toniky):

    • Plasmidy a Toniky jsou jedním z klíčových herních mechanik. Plasmidy umožňují postavě genetické vylepšení, které poskytuje schopnosti jako například ovládání elektřiny, ovládání ohně, nebo telekinezi. Tyto schopnosti jsou užitečné v boji proti nepřátelským mutantům a zvířatům, ale mohou být i zneužity, což je součástí morálního dilema, kterému hráč čelí.
    • Toniky jsou další vylepšení, která mohou zvýšit sílu hráče, jeho rychlost, nebo zlepšit jeho obranu proti nepřátelským útokům.
  3. Souboj a herní mechaniky:

    • Hra kombinuje střílečku s prvky survival hororu a role-playing hry. V boji používá Jack palné zbraně, elektrické schopnosti (plasmidy) a hacking k tomu, aby se vyrovnal s nebezpečnými nepřáteli, kteří se ve městě potulují.
    • K dispozici je široký výběr zbraní jako pistole, brokovnice, kulomety, auta s plamenometem, ale i dynamit a další možnosti. Hráči mohou také využívat hackování automatů, kamer a jiných zařízení, což jim pomáhá v boji.
  4. Morální rozhodování:

    • BioShock je známý pro svůj morální systém, který hráčům umožňuje rozhodnout se, jaký přístup k postavám a situacím zvolí. Jedním z největších rozhodnutí je interakce s Little Sisters, geneticky modifikovanými dívkami, které jsou součástí širšího experimentu ve městě. Hráč se může rozhodnout buď je spasit, nebo využít jejich genetický potenciál pro vlastní zisk.
    • Tyto volby mají vliv na konec hry, protože ovlivňují Jackovu morálku a směr, jakým se hra vyvíjí.
  5. AI nepřátelé a Splici:

    • Splici jsou šílení obyvatelé Rapture, kteří se stali oběťmi genetických experimentů. Jsou to jedna z nejděsivějších složek hry a často se objevují v napjatých a intenzivních bojích. Jejich chování je nepředvídatelné a jejich inteligence je založena na pokročilé AI, což znamená, že budou reagovat na hráčova jednání různými způsoby.
    • Dalšími nebezpečnými nepřáteli jsou Big Daddies, obrovští ochránci Little Sisters, kteří představují významnou výzvu.
  6. Příběhové zvraty a filmový narativ:

    • BioShock je velmi silně orientován na příběh, který se odvíjí prostřednictvím audio logů, videí a dialogů s postavami. Příběh postupně odhaluje filozofické otázky týkající se morálky, svobody a moci.
    • Hra je plná příběhových zvratů, které zpochybňují hráčova rozhodnutí a vnímání reality. Příběh BioShocku je často považován za jeden z nejlepších v herní historii.

Přijetí a kritika:

BioShock byla kritiky a hráči velmi dobře přijata, a to jak za svou inovativní hratelnost, tak za silný příběh, který se odlišoval od většiny her té doby. Hra získala několik cen Game of the Year a byla chválena za filmový styl vyprávění, hloubku postav a náročnost herního designu.

Byla rovněž oceněna za atmosféru, která byla podpořena skvělým hudebním soundtrackem a vizuálními efekty. Na druhou stranu, někteří hráči mohli kritizovat občasnou repetitivnost některých částí hry a pomalejší tempo, které se objevuje v některých pasážích.

Závěr:

BioShock je jednou z nejlepších akčních her všech dob, která spojuje silný příběh, inovativní herní mechaniky a hluboké filozofické téma. Své postavení v herní historii si získala díky tomu, jak brilantně zvládla propojit akci, atmosféru a narativní hloubku. Tato hra si i dnes udržuje svůj statut jako must-play titul pro fanoušky akčních her i těch, kteří mají rádi originální a myšlenkově náročné příběhy.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: