D no shokutaku (NTSC-J)
Popis
D je hororově laděná interaktivní filmová a adventurní hra vyvinutá firmou Warp a režírovaná Kenji Eno. Původně byla vydána pro 3DO v roce 1995, poté byla portována na Sega Saturn, PlayStation a MS-DOS. Příběh sleduje Laure Harris, která se vydává vyšetřit nemocnici poté, co se dozví, že její otec se dopustil masakru a uzavřel se uvnitř. Po jejím příjezdu se nemocnice transformuje na hrad, který musí prozkoumat, aby našla svého otce.
Klíčové body:
- Žánr: Horor, interaktivní film, adventura.
- Platformy: 3DO, Sega Saturn, PlayStation, MS-DOS.
- Vývojář: Warp.
- Režie: Kenji Eno.
- Datum vydání: 1995 (3DO).
Příběh:
Laura se snaží najít svého otce v tajemném a děsivém prostředí, které se mění a přetváří na hrad. Hráč ji kontroluje prostřednictvím sekvencí s plně generovaným videem (FMV) a musí se dostat skrze hru během dvou hodin bez možnosti ukládání nebo pauzy.
Herní mechaniky:
- FMV sekvence: Hráč sleduje a interaguje s videosekvencemi, které kombinují prvky filmu a hry. Rozhodování hráče ovlivňuje příběh a konec hry.
- Časový limit: Hra musí být dokončena v časovém limitu dvou hodin, což zvyšuje napětí a pocit urgency.
Vývoj a obsah:
- Technologie: Vývoj hry trval přibližně jeden rok a byl primárně realizován na počítačích Amiga 4000 pro vytváření FMV.
- Kontroverzní prvky: Kenji Eno přidal scény násilí a kanibalismu, aby hra byla výraznější. Obával se však, že tyto prvky by mohly být cenzurovány, a proto vytvořil "čistou" verzi pro schválení od vydavatele, kterou nakonec vyměnil za verzi obsahující více znepokojující materiály.
Úspěch a vliv:
Hra se stala komerčně i kriticky úspěšnou v Japonsku, prodala více než milion kopií a získala speciální edici pro opětovné vydání. Kritici na Západě chválili hororové prvky, příběh, grafiku a prezentaci. Recenzenti verze pro 3DO ji označili za jednu z nejlepších her na této platformě.
Když Sony pro verzi pro PlayStation nevytiskla dostatek kopií na pokrytí předobjednávek, Eno byl velmi rozčarován a jeho další hry začal vydávat exkluzivně na platformách Sega. Warp označila CG model Laury Harris jako "digitální herečku" a ta se objevila v různých rolích ve dvou dalších hrách, Enemy Zero (1996) a D2 (1999), přičemž příběhy těchto her nejsou s D spojeny.
Moderní retrospektivy považují D za méně atraktivní, ale stále ji chválí za její místo v historii jako jedinečnou kombinaci kinematografie a her a jako raný příklad designu hororových her pro dospělé.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.