Descent demo (Diskety)
Popis
Descent je revoluční sci-fi akční střílečka, kterou vyvinula společnost Parallax Software a vydala Interplay v roce 1995. Hra se stala známou díky své inovativní hratelnosti, která umožňuje plný pohyb ve všech šesti směrech (6DOF – šest stupňů volnosti), což znamená, že hráč může létat vpřed, vzad, nahoru, dolů a rotovat ve všech směrech, což přináší zcela novou úroveň prostoru pro boj a průzkum.
Příběh:
Hráč se ujímá role pilota vesmírné stíhačky Pyro-GX, který je najat Post-Terran Mining Corporation (PTMC), aby zastavil nebezpečné roboty, kteří se vzbouřili v důlních komplexech na různých planetách v naší sluneční soustavě. Tyto roboty ovládá záhadný virus a hrozí, že zničí všechny těžební operace PTMC.
Klíčové vlastnosti:
-
Plný 3D pohyb (6DOF): Hlavní revoluční prvek hry je možnost létat a bojovat v plně trojrozměrném prostoru. Hráči mohou volně prozkoumávat složité labyrinty vesmírných dolů a čelit nepřátelům, kteří útočí z jakéhokoli směru. Tento volný pohyb zcela změnil koncept tradičních stříleček z pohledu první osoby.
-
Důlní prostředí: Hra se odehrává v rozsáhlých tunelech a podzemních komplexech na různých planetách. Hráči musí navigovat složité bludiště plné nebezpečí, nacházet klíče k otevření zamčených dveří a vyhýbat se pastím, zatímco se snaží eliminovat vzbouřené roboty.
-
Různorodí nepřátelé: Hráči bojují proti celé řadě nepřátelských robotů, kteří mají různé zbraně a útočné vzorce. Každá úroveň přináší nové výzvy v podobě silnějších nepřátel a složitějších úkolů.
-
Zbraně a vybavení: Hráči mohou sbírat různé zbraně a upgrady, které jim umožňují čelit stále silnějším nepřátelům. K dispozici jsou zbraně jako laserové kanóny, raketomety, plazmové pušky a další vybavení, které pomáhá v boji nebo při orientaci v nebezpečných tunelech.
-
Multiplayer: Descent také nabízí možnost multiplayerových zápasů, kde hráči mohou soupeřit proti sobě ve smrtících bojích nebo kooperativně plnit mise. Tento režim přinesl nový druh soutěže do světa 3D stříleček, kde plný pohyb přináší nové strategie a výzvy.
Grafika a technologie:
V době svého vydání byla grafika Descentu vysoce pokročilá, používající polygonové modely a texturovaná prostředí, která nabízela plynulý 3D zážitek na tehdejších počítačích. Hra byla také uznávaná pro svůj technický pokrok v oblasti umělé inteligence a fyzikální simulace, díky čemuž nepřátelští roboti působili inteligentněji a boj realisticky.
Závěr:
Descent je průkopnická hra, která zcela změnila žánr stříleček z pohledu první osoby díky svému inovativnímu ovládání a plně trojrozměrnému prostředí. I přes svou obtížnost a komplexnost se stala oblíbenou mezi hráči a položila základy pro další pokračování série.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.