Enemy zero (NTSC-J)
Popis
Enemy Zero je survival horror videohra vyvinutá společností Warp a vydaná pro Sega Saturn v roce 1996 a později pro Windows a PlayStation. Hra byla vytvořena Kenji Eno, známým svým inovativním přístupem k designu her a silným zaměřením na atmosféru a příběh. Enemy Zero je duchovním nástupcem hry D, kterou Warp vydal o dva roky dříve.
Klíčové body:
- Žánr: Survival horror, adventure.
- Platformy: Sega Saturn, PlayStation, Windows.
- Vývojář: Warp.
- Vydání: 1996 (Sega Saturn), 1997 (PlayStation), 1998 (Windows).
Příběh:
Hra se odehrává na vesmírné lodi D.N. S. 17, která se nachází v hlubokém vesmíru. Hráč ovládá postavu Laura, která se snaží přežít útoky tajemných, neviditelných nepřátel známých jako Enemy Zero. Laura se musí snažit odhalit tajemství lodi a přežít, zatímco postupně zjišťuje, co se stalo s ostatními členy posádky.
Herní mechaniky:
- Neviditelní nepřátelé: Hlavní mechanikou hry je to, že nepřátelé jsou neviditelní, což vytváří intenzivní atmosféru strachu a napětí. Hráč se musí spoléhat na zvuky a náznaky, aby určil, kde se nepřátelé nacházejí.
- Používání zvuku: Hra využívá zvuk jako klíčový prvek, který hráčům pomáhá identifikovat pohyb nepřátel. Hráč musí pečlivě naslouchat, aby přežil.
- Různé úkoly a hádanky: Hráč řeší různé hádanky a úkoly, které postupně odhalují příběh a skryté tajemství lodi.
Grafika a zvuk:
- Stylizovaná grafika: Hra se vyznačuje kombinací CGI animací a 3D modelů, což vytváří jedinečný vizuální styl, který byl pro tu dobu inovativní.
- Atmosférická hudba: Hudba a zvukové efekty přispívají k napínavé atmosféře hry a zvyšují pocit hrůzy a nejistoty.
Odkaz a vliv:
Enemy Zero získala pozitivní recenze pro svou atmosféru a jedinečný herní design, ale také byla kritizována za některé herní mechaniky a obtížnost. I přes smíšené názory se hra stala kultovní klasikou mezi fanoušky hororových her a byla oceněna za experimentální přístup k žánru.
Kenji Eno a Warp pokračovali ve vytváření dalších her, které dále posouvaly hranice mezi filmem a videohrou. Enemy Zero zůstává důležitým dílem ve vývoji hororových her a je považována za významný krok k většímu zaměření na atmosféru a psychologický aspekt v videohrách.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.