Outcast

2QO50

  • (1 ks) Skladem
177 Kč
Kategorie: PC
 

Outcast je akční adventura s prvky otevřeného světa, která byla vydaná v roce 1999. Hra byla vyvinuta belgickým studiem Appeal a vydána Infogrames. Outcast se vyznačuje revolučními herními prvky a grafickým zpracováním pro svou dobu, a i dnes je považována za jednu z největších herních klasik z konce 90. let.


Příběh

Příběh hry Outcast se odehrává ve fiktivní galaxii a je postaven na cestě do alternativního světa. Hlavní postava, Cutter Slade, je bývalý voják amerického námořnictva, který je vyslán na misi do jiného světa, aby zachránil zemi Adelpha před zničením. Tento svět je domovem Talanů, humanoidních bytostí, které se dostaly do konfliktu s technologickými anomáliemi a nebezpečným prostředím.

V průběhu hry Cutter Slade musí navázat vztahy s různými frakcemi Talanů, vyřešit složité problémy, sbírat artefakty a zjišťovat, jak předejít zkáze světa. Hráč se dostane do konfliktu nejen s nebezpečnými zvířaty a nepřátelskými jednotkami, ale také s technologiemi a tajemstvími, které ohrožují celý vesmír.


Hratelnost

Outcast je akční adventura, která kombinuje otevřený svět, řešení hádanek a souboje v reálném čase. Hra je známá svou nelineární strukturou, což znamená, že hráči mají volnost v tom, jak postupují hrou, jaké úkoly plní a jakým způsobem se rozhodují ve vztahu k ostatním postavám a frakcím.

  1. Otevřený svět:

    • Hra nabízí rozsáhlý svět, který hráči mohou prozkoumávat bez výrazných omezení. Hráč se pohybuje po různých typech krajiny, včetně lesů, pouští, hor a městských oblastí.
    • Každá oblast má své vlastní specifické prostředí, obyvatelstvo a problémy, které musí hráč řešit, čímž se hra stává velmi pohlcující.
  2. Souboje a zbraně:

    • Outcast nabízí akční souboje v reálném čase, kde Cutter Slade používá různé zbraně, včetně pistole, pušky a blízké zbraně. Boje proti nepřátelským Talanům, divokým zvířatům a mechanickým hrozbám jsou dynamické a vyžadují od hráče rychlé reflexy.
    • Hráč může také využívat speciální technologie a předměty, které získá v průběhu hry, aby se účinněji vypořádal s nebezpečím.
  3. Interakce s NPC postavami:

    • Hráči mají možnost komunikovat s mnoha různými postavami, které žijí na planetě Adelpha. Každá frakce Talanů má své vlastní cíle a motivace, a správné rozhodování při interakcích s těmito postavami může ovlivnit průběh příběhu.
    • Dialogy a rozhodnutí hráče mají zásadní vliv na vývoj příběhu a na to, jak se vyvíjí vztahy s jednotlivými frakcemi.
  4. Hádanky a úkoly:

    • Kromě akčních soubojů obsahuje Outcast také prvky logických hádanek a úkolů, které hráči musí řešit, aby postoupili dál v příběhu. Tyto hádanky jsou často spojeny s technologiemi nebo kulturními záhadami, které se vztahují k Adelphě.

Grafika a zvuk

  • Grafika: Outcast byla první hrou, která využívala voxelovou grafiku (technologie 3D grafiky, která umožnila vytvářet plynulé a detailní prostředí). To umožnilo hře prezentovat rozsáhlé a detailní prostředí, které bylo revoluční pro svou dobu. Hra měla otevřené krajiny s různými druhy terénu, což znamenalo, že hráči měli širokou volnost při prozkoumávání světa.
  • Zvuk: Hra má atmosférickou hudbu a realistické zvukové efekty, které umocňují ponoření do světa Adelphy. Dialogy s postavami, zvuky zbraní a zvuky prostředí dodávají hře autentický pocit.

Inovativní prvky

  1. Voxelová grafika: Jak již bylo zmíněno, Outcast byla první hrou, která používala voxelovou technologii, což jí umožnilo dosáhnout velmi plynulého a detailního zobrazení krajiny, pohybu postav a objektů.

  2. Otevřený svět: Hra byla jednou z prvních, která nabídla hráčům skutečně otevřený svět s volností pohybu a rozhodování. Hráči mohli ovlivnit průběh příběhu a vztahy mezi frakcemi, což v té době nebylo v adventurách příliš běžné.

  3. Pokročilá umělá inteligence: AI nepřátelských a přátelských postav byla vysoce pokročilá pro svou dobu, což znamenalo, že postavy reagovaly na hráčovy akce realistickým způsobem. Nepřátelé byli schopni adaptovat své chování na taktiku hráče.


Přijetí a kritika

  • Pochvaly:

    • Outcast byla široce chválena za svou inovativní grafiku, rozsáhlý a otevřený svět, a taktické souboje.
    • Hra byla také oceňována za svou schopnost kombinovat akci s prvky logických hádanek a adventurními aspekty, což přitahovalo širokou škálu hráčů.
    • Příběh a svět hry byly vysoce hodnoceny pro svou hloubku a komplexnost.
  • Kritika:

    • Někteří hráči kritizovali ovládání, které mohlo být v některých chvílích neintuitivní, zejména v těžkých bojových scénách.
    • Některé technické problémy, včetně stability hry na určitých konfiguracích počítačů, byly také zmíněny.

Závěr

Outcast je unikátní hra, která byla v roce 1999 průkopníkem v oblasti otevřených světů, voxelové grafiky a herních mechanik. Její revoluční přístup k designu a zpracování herního světa a příběhu ji stále činí jedním z nejoceňovanějších titulů ve své době. Ačkoli dnes již není tak technologicky pokročilá, její inovace a rozsah světa i příběhu zůstávají stále obdivuhodné. Pro fanoušky starších her a příznivce akčních adventur je Outcast stále nezapomenutelným zážitkem.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: