Rez (NTSC-J)

2PW83

Jedná se o japonskou verzi! Lze hrát pouze na japonské, čipované, případně jinak upravené konzoli.


  • (1 ks) Skladem
277 Kč
Kategorie: Playstation
 

Rez je originální hudební střílečka, kterou vydala společnost Sega v roce 2001 pro PlayStation 2 a Dreamcast. Hru vyvinulo japonské studio United Game Artists pod vedením Tetsuyi Mizuguchiho, známého pro své inovativní přístupy ke kombinaci hudby a vizuálních efektů. Rez je unikátní tím, že spojuje prvky střílečky s hudebním a vizuálním zážitkem, který hráče ponoří do futuristického světa plného abstraktních tvarů a elektronických rytmů.

Příběh

Příběh Rez se odehrává ve virtuálním kyberprostoru, který je ohrožen virem. Hráč se ocitá v roli hackerské entity, která se musí dostat do srdce tohoto kyberprostoru a znovu aktivovat AI systém s názvem Eden, který upadl do krize identity a hrozí mu vypnutí. Hráč prochází různými úrovněmi systému, likviduje nepřátele a obnovuje stabilitu Edenu.

Klíčové prvky

  1. Hudba jako hlavní prvek hry: Hudba je ústředním prvkem v Rez. Každá akce, kterou hráč provede (například střelba na nepřátele nebo sběr power-upů), je synchronizovaná s rytmy elektronické hudby. Díky tomu hráč vytváří hudbu v reálném čase, což činí hru pohlcujícím audiovizuálním zážitkem.

  2. Abstraktní vizuální styl: Grafický design Rez je inspirován uměleckými směry, jako je minimalismus a abstrakce. Hra představuje futuristický kybernetický svět složený z geometrických tvarů, jasných barev a neonových efektů, což připomíná vizualizace 3D grafik z počátků počítačové animace.

  3. On-rails střílečka: Rez je střílečka typu "on-rails", což znamená, že pohyb hráče je předem daný a automaticky se posouvá skrze úrovně. Hráč se zaměřuje na nepřátele a sestřeluje je, přičemž synchronizuje akce s hudbou.

  4. Postupné transformace postavy: Jak hráč postupuje hrou a získává power-upy, jeho postava se postupně transformuje do vyšších úrovní existence, což symbolizuje vývoj v kyberprostoru. Tyto transformace mají i vizuální a zvukový efekt, který zvyšuje pohlcení hráče ve hře.

  5. Pět tematických úrovní: Každá úroveň hry má svůj unikátní hudební styl a vizuální téma, přičemž hudba se vyvíjí s každou akcí, kterou hráč provede. To umožňuje odlišné herní zážitky, jelikož každá úroveň má své vlastní rytmy, tempo a barevnou paletu.

  6. "Trance" vibrace: Hra podporovala příslušenství zvané Trance Vibrator, které bylo možné připojit k PlayStation 2 a vibrovalo do rytmu hudby. Tento prvek ještě více umocňoval audiovizuální zážitek, což dělalo z Rez jednu z prvních her s prvky „synestezie“.

Přijetí a ohlas

Rez byla pozitivně přijata kritiky i hráči díky své originalitě a jedinečnému audiovizuálnímu pojetí. Hráči a recenzenti ocenili pohlcující zážitek z hraní, kde je hudba, grafika a akce spojeny do jednoho rytmického celku. Ačkoli se nejednalo o komerční hit, hra si získala status kultovní klasiky a inspirovala další tituly, jako je Child of Eden, který Mizuguchi později vytvořil.

Díky jedinečné kombinaci hudby, vizuálu a interakce je Rez považována za jednu z nejpůsobivějších experimentálních her na PS2 a v historii videoher obecně.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: