Shadow master
Popis
Shadow Master je střelecká videohra z pohledu první osoby, která byla vyvinuta společností HammerHead a vydaná firmou Psygnosis pro PlayStation a Microsoft Windows v roce 1997. Hráči se v této hře ujímají role pilota futuristického obrněného vozidla, které je vyzbrojeno různými zbraněmi a používá se k plnění misí v science fiction prostředí.
Popis a gameplay:
-
Příběh: Hra má science fiction zápletku, ale její příběh není podrobně rozvinut. Hráči kontrolují futuristické ATV, které slouží k boji proti nepřátelským silám, včetně mechanických a mimozemských bytostí. Před každou misí jsou hráči seznámeni s cíli, které musí splnit. Hra se zaměřuje na akční souboje, prozkoumávání různých světů a plnění různých misí.
-
Herní mechaniky: Hráči používají vozidlo, které je vybaveno řadou zbraní, jako jsou lasery, kanóny, kulomety, raketomety, granátomety a railguny. Některé zbraně mají neomezenou munici, ale jejich použití je omezeno měřičem přehřátí, zatímco jiné mají omezenou munici, ale jsou výkonnější a nejsou omezeny přehřátím. Vozidlo má zdraví a štíty, které mohou být poškozeny v soubojích; pokud klesnou na nulu, dojde k game over.
-
Herní světy a mise: Hra obsahuje šestnáct úrovní rozdělených do sedmi různých světů. Každá úroveň je plná různých nepřátelských bytostí, které mohou připomínat mechanické verze známých zvířat (například opice nebo vosy), ale také mimozemské tvory. Po zabití nepřátel mohou padnout power-upy, zdravotní krystaly, munice, zbraně a vylepšení, které hráč může využít.
-
Multiplayer: Verze pro PC obsahuje multiplayerovou podporu, která umožňuje hru více hráčů prostřednictvím IPX nebo seriového připojení.
Grafika a ovládání:
- Grafika: Shadow Master se pyšní pěknými vizuály pro svou dobu, zejména co se týče designu světa a futuristických vozidel. Rodney Matthews byl odpovědný za vizuální design hry, což vedlo k silnému a dynamickému vzhledu herních prostředí.
- Ovládání: Ovládání ve hře bylo kritizováno, protože se hráči museli vyrovnat s nepřesnými a těžkopádnými ovládacími mechanismy. Na PlayStationu se vozidlo ovládalo pomocí D-Padu a ramenních tlačítek, zatímco na PC bylo možné použít klávesnici a myš nebo joystick.
Vývoj:
- Hra byla vyvinuta společností HammerHead, kterou založil Chris Stanforth, bývalý člen Traveller's Tales. Hra byla poprvé představena na E3 1997 a byla vydaná ke konci roku 1997.
Přijetí:
- Shadow Master obdržel převážně negativní recenze. Kritici chválili grafiku a vizuální design, ale kritizovali nepřesné ovládání a špatně navrženou, frustrující hratelnost, která často vedla k problémům s plynulým postupem hrou.
Závěr:
Shadow Master je střelecká hra z pohledu první osoby, která nabízí zajímavý futuristický svět a akční souboje, ale trpí nepříjemnými herními mechanikami a nepohodlným ovládáním. Přestože má silný vizuální design, nedokáže se vyrovnat s nároky hráčů, kteří hledají plynulý a zábavný zážitek.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.