Shivers (CD)
Popis
Shivers je hororová point-and-click adventura, která byla vydána v roce 1995 pro PC od společnosti Sierra On-Line. Hra byla vyvinuta s využitím Sierra's Creative Interpreter a je považována za první první-person adventuru od společnosti Sierra. Byla často srovnávána s tituly jako Myst a The 7th Guest, přičemž získala především pochvalu za svou atmosféru a děsivý příběh.
Příběh:
Hra se odehrává v muzeu v Mt. Pleasant, Ohio, které bylo původně postaveno Sir Hubertem Windlenotem, britským šlechticem a archeologem, který měl zájem o kontroverzní témata, jako jsou starověcí astronauti, prázdná Země, Atlantis a kryptozoologie. Po opuštění svého života v britské aristokracii se rozhodl otevřít Muzeum podivností a neobvyklých věcí, které mělo vystavovat jeho fascinující sbírky.
Před jeho zmizením se muzeum stalo místem, kde byly vystaveny různé artefakty a nebezpečné předměty, včetně keramických nádob z Moche Valley, v nichž byly uvězněny zlé duchy známé jako ixupi. Tyto duchy, které jsou spojeny s různými přírodními materiály jako písek, látka, vosk nebo elektřina, byly uvolněny, když do muzea vnikli dva studenti a náhodně je probudili. Tyto ixupi začaly vysávat životní esenci (Ka) lidí.
Hráč se ujímá role teenagera, kterému jeho přátelé nabídnou výzvu: strávit noc v muzeu, které je údajně prokleté. Po příchodu zjistí, že ixupi zavraždili oba studenty a také Windlenota. Cílem je zachytit zbylé duchy a osvobodit Windlenota a studenty před tím, než vyjde slunce. Toho dosáhne tím, že prozkoumává muzeum, sbírá potřebné artefakty (nádoby a jejich víka) a řeší hádanky.
Hratelnost:
-
Průzkum a hádanky:
- Hra se soustředí na prozkoumávání prostředí a řešení různých hádanek, které umožňují pokročit v příběhu. Hráč se musí orientovat v muzeu a vyřešit různé minihry a logické úkoly, aby se dostal k nádobám s ixupi.
-
Pohled z první osoby:
- Hráč se pohybuje po muzeu v první osobě, což zvyšuje ponoření do děje. Hra se hraje klasickým způsobem point-and-click, kde hráč kliká na objekty a interaguje s prostředím.
-
Sběr předmětů a manipulace s nimi:
- Předměty, jako jsou nádoby a víka, jsou klíčové pro pokrok. Hráč může mít v inventáři pouze jednu nádobu nebo víko v daném okamžiku, což znamená, že musí pečlivě sledovat, kde se nacházejí různé části a vracet se pro ně.
-
Duchové ixupi:
- Každý ixupi je spojen s konkrétní přírodní silou, jako je písek, vosk nebo elektřina. Jakmile hráč najde odpovídající nádobu a víko, musí najít ixupiho, aby ho chytil. Pokud je hráč napaden ixupim, ztrácí část své životní esence (Ka), což je měřeno v horní části obrazovky.
-
Flashback funkce:
- Hráč může prohlížet cutscény a texty, které se nacházejí v muzeu, jako jsou knihy nebo deníky studentů. Tyto dokumenty nejen poskytují více informací o příběhu, ale také obsahují nápovědy pro řešení hádanek.
Grafika a zvuk:
-
Grafika: Hra je známá svou statickou pre-renderovanou grafikou, která byla tehdy inovativní. Prostředí je plné podrobně navržených místností muzea, které přispívají k hororové atmosféře.
-
Zvuk: Hra má silný důraz na zvukovou atmosféru, s podivnými šepoty, kroky a zvuky, které zvyšují děsivý pocit. Zvukové efekty a hudba jsou klíčové pro vytvoření napětí a hororové nálady.
Závěr a možnosti po dokončení:
Na konci hry hráč zachytí ixupi elektrické energie, což způsobí výbuch, který poškodí muzeum. Jak se rozední, přátelé hráče se objeví venku. V novinovém článku je potvrzeno, že těla Windlenota a studentů byla nalezena, což uzavírá 15 let starý případ.
Po dokončení hlavního příběhu může hráč nadále prozkoumávat muzeum, číst popisy exponátů a objevovat nové části, což přispívá k celkovému skóre.
Shivers byla velmi dobře přijata díky své silné atmosféře, napínavým hádankám a originálním přístupu k hororovému žánru adventur. Dnes je považována za kultovní hru, která ukázala, jak lze využít hororovou tematiku v adventurách s interaktivním příběhem.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.