Splinter cell
Popis
Tom Clancy’s Splinter Cell je stealth akční hra vydaná v roce 2002 společností Ubisoft. Hru vyvinulo studio Ubisoft Montreal a stala se základem úspěšné herní série.
Příběh a hlavní postava
Hráč se ujímá role Sama Fishera, elitního agenta organizace Third Echelon, což je tajná divize americké NSA. Fisher je vyslán na misi s cílem zabránit mezinárodním hrozbám, přičemž se pohybuje v prostředí špionáže, sabotáže a politických intrik. Příběh se odehrává v roce 2004 a točí se kolem konfliktu mezi Gruzií a USA, kdy Fisher odhalí rozsáhlé spiknutí.
Hratelnost a hlavní mechaniky
Splinter Cell se soustředí na stealth akci, kde je kladen důraz na tichý postup, využívání stínů a chytré eliminování nepřátel. Hra přinesla několik revolučních prvků:
- Systém světla a stínů – Fisher se musí skrývat ve tmě, aby zůstal neodhalen. Použití nočního vidění a termovize je klíčové.
- Tichá likvidace – možnost omráčit nebo zabít nepřátele pomocí ručních útoků či zbraní s tlumičem.
- Akrobatické pohyby – Fisher umí šplhat, viset na trubkách a využívat speciální pohyby, jako je "split jump" (roznožka mezi dvěma zdmi).
- Hacking a špionážní vybavení – hráč využívá elektronické nástroje ke sledování kamer, odemykání dveří či rušení alarmů.
Technologie a grafika
Hra běžela na Unreal Engine 2, který umožnil pokročilé světelné efekty a realismus. Byla chválena za svou vizuální stránku, atmosféru a napínavou hratelnost.
Přijetí a vliv
Po vydání sklidila Splinter Cell velký úspěch a byla považována za konkurenta série Metal Gear Solid. Ovlivnila další stealth hry a odstartovala dlouhou sérii, která zahrnuje pokračování jako Pandora Tomorrow, Chaos Theory a další.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.